Formål og rammer
Det er hjemmesideudvalgets opgave at være ansvarlig for drift og daglig udvikling af foreningens hjemmeside, herunder samkøring med foreningens økonomisystem og medlemsdatabase. Webmaster er født medlem af udvalget og har det daglige ansvar for driften og refererer til udvalgets formand.
Udvalget skal herudover bistå med løsning af nye aktiviteter på hjemmesiden.
Valg af udvalgsmedlemmer
Danske Slægtsforskeres bestyrelse vælger medlemmer til hjemmesideudvalget. Genvalg/nyvalg foretages mindst én gang om året, normalt på det første bestyrelsesmøde efter den ordinære generalforsamling. Udvalgets formand skal være medlem af bestyrelsen.
Udvalget konstituerer sig selv. For oplysning om udvalgsmedlemmer henvises til bestyrelsens oversigt over udvalg og arbejdsgrupper.
Opgaver
Udvalget skal:
· Løbende vurdere behov for ændringer og tilføjelser til hjemmesiden
· Behandle henvendelser og ønsker fra bestyrelsen og foreningens medlemmer
· Være ansvarlig for foreningens IT-sikkerhed og overholdelse af persondatalove
· Ansvarlig for aftaler med leverandører
· Til hvert bestyrelsesmøde udarbejde en statusrapport, der udsendes sammen med dagsordenen til mødet.
Økonomi
Udgifterne til udvalgets aktiviteter optages som en separat post i Danske Slægtsforskeres budget. Udgifterne består af udgifter til møder og ordinær drift af hjemmesiden, men der kan påløbe udgifter til ekstraordinær ekstern assistance. Sådanne udgifter skal på forhånd være aftalt med bestyrelsen.