Danske Slægtsforskere Facebook
Vi knytter personer med interesse
for slægtsforskning sammen

DANSKE SLÆGTSFORSKERE SYDFYN
Nyhedsbrev nr. 8 - DECEMBER 2020
Kære Medlemmer af DS Sydfyn
Bestyrelsen for DS Sydfyn vil gerne ønske alle vores medlemmer en rigtig Glædelig Jul samt et Godt og
lykkebringende Nytår
Vi håber, at I alle er ved godt helbred, og at I trods den kritiske situation får mulighed for at fejre julen med
jeres kære.
Året 2020 har været præget af aflysninger. Det startede i foråret, hvor landet – netop som foreningen skulle
afholde sin ordinære generalforsamling – lukkede ned. Det medførte aflysning af flere foredrag i foråret.
Og netop som vi lige var kommet i gang med efterårssæsonen, blev der igen indført begrænsninger på, hvor
mange vi måtte være sammen, og efterårets sidste 2 foredrag måtte aflyses.
Bestyrelsen var klar til at udsende halvårsprogrammet for foråret 2021 nu, men desværre griber de nye
begrænsninger også ind i forårsprogrammet, idet der ikke må afholdes foredrag i januar og februar.
Vi er kede af, at vi ikke kan gennemføre de ønskede foredrag, men det er desværre sådan situationen er i
øjeblikket. Det håber vi, alle har forståelse for.
Bestyrelsen arbejder på at sammensætte et nyt forårsprogram, hvor der forhåbentlig kan laves aftaler med
foredragsholdere om nye datoer, så vi kan få de aflyste foredrag – også dem fra efteråret 2020 – gennemført
senest i efteråret 2021. Bestyrelsen arbejder på at kunne udsende det nye forårsprogram i slutningen af
januar 2021.
Foreningens ordinære generalforsamling skal, jf. vedtægterne, afholdes inden udgangen af februar måned,
og var i 2021 programsat til den 11. februar. Men da denne dato ligger før den dato, hvor den nuværende
forsamlingsbegrænsning på 10 løber, er den i sagens natur også udsat. Bestyrelsen arbejder i øjeblikket på at
finde en ny dato snarest herefter.
Selvom den ordinære generalforsamling er udsat, skal bestyrelsen bede medlemmer om at indsende evt.
forslag, som kunne tænkes behandlet på den ordinære generalforsamling, til bestyrelsen senest den 8. januar
2021, jf. vedtægterne. Eventuelle forslag bedes indsendt på foreningens e-mail: dssydfyn@gmail.com.
I bestyrelsen kan det være svært at ”finde på” foredrag. Der er mange spændende foredrag at vælge
imellem, men bestyrelsen vil meget gerne høre fra jer medlemmer, om der er emner, som I gerne vil have,
vi tager op - enten som foredrag eller som medlemsaftner. Eller har I været til et spændende foredrag i
anden sammenhæng, men tænker at foredraget også kunne have interesse i DS Sydfyn regi, hører vi meget
gerne herom. Vi kan selvfølgelig ikke love, at alle forslag bliver taget op, men det vil give os en idé om,
hvad der interesserer. Send os gerne en mail – dssydfyn@gmail.com – eller tag fat i os, når vi mødes i
Skallen.
Kontingent 2021: Vi beder alle medlemmer om at afvente den kontingentopkrævning, som udsendes i
januar måned fra Danske Slægtsforskere.
Endnu en gang ønskes I en Glædelig Jul. Vi glæder os til at se jer igen i Skallen, når landet forhåbentligt
åbner lidt op igen.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Hanne Nielsen
Formand