Danske Slægtsforskere Facebook
Vi knytter personer med interesse
for slægtsforskning sammen

Om foreningen -
historie og aktiviteter

Foreningen ligger i Egedal kommune og er kommunens eneste slægtshistoriske forening.

Den oprindelige forening, som hed Ledøje-Smørum Slægtshistoriske Forening blev stiftet den 23. april 1997 i Ledøje-Smørum sogne.
På generalforsamlingen den 21. marts 2013 blev foreningen en lokalforening i DIS-Danmark og navnet blev ændret til DIS-Egedal, Slægt & Data.
I 2018 indgik foreningen partnerskabsaftale med Danske Slægtsforskere, og på generalforsamlingen den 28. marts 2019 blev navnet ændret til Danske Slægtsforskere Egedal.
Foreningen har til formål at støtte medlemmerne i deres slægtsforskning. Dette gøres først og fremmest ved at hjælpe hinanden med at udveksle erfaringer, men også ved relevante foredrag og kursus vedrørende slægtsforskning.

Foreningen afholder møder den sidste torsdag i hver måned i tiden august til maj kl. 19.00 til ca. 22.00.

Herudover samles interesserede til Slægtsmandag hver anden mandag i tiden august til maj kl. 13.00 til ca. 15.00.

Mødestedet er Smørum Gamle Skole, Smørum Bygade 35, Smørumovre.