Vedtægter for
Haderslev Slægtsforsknings Forening
To bestyrelsesmedlemmer er på valg i lige år. To bestyrelsesmedlemmer i ulige år.
Desuden vælges 2 suppleanter til bestyrelsen. En er på valg hvert andet år.
Suppleanter kan, såfremt bestyrelsen ønsker det, deltage i bestyrelsesmøderne.
Der vælges 1 revisor og 1 revisor suppleant. De vælges for ét år ad gangen.
Valgene foregår på foreningens generalforsamling. Genvalg kan finde sted.
Den nyvalgte bestyrelse indkaldes til konstituerende møde inden udgangen af februar måned.
Bestyrelsen kan nedsætte underudvalg, der skal tage sig af specifikke opgaver.
Generalforsamlingen har minimum følgende punkter på dagsordenen:
Forslag fra medlemmerne, der ønskes behandlet til godkendelse under § 6 pkt. 5, skal skriftligt være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før den ordinære generalforsamling.
8.1 Bestyrelsens formand eller næstformand og kasserer tegner foreningen.
8.2 Bestyrelsen kan meddele prokura, enkel eller kollektiv.
Kontingentet betales via netbank eller direkte til foreningens kasserer, og betalingen skal være kasseren i hænde senest 1. februar i betalingsåret.
Ved overskridelse af betalingsfristen modtager medlemmet én rykker fra foreningen, hvis betalingen ikke er sket inden 8 dage efter modtagelsen, ekskluderes medlemmet uden yderligere varsel.
Et ekskluderet medlem kan optages på ny som medlem af foreningen, når medlemmet har betalt kontingent for det pågældende år.
Udmeldelse af foreningen skal ske skriftligt til kassereren med mindst en måneds varsel til den næste 1. januar.
På den første generalforsamling skal mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer, der har stemmeret, stemme for en opløsning.
På den anden generalforsamling, bliver det afgjort ved simpelt stemmeflertal af de stemmeberettigede fremmødte.
Vedtaget på generalforsamlingen d. 15. sept. 2021.
Bestyrelsen