Generalforsamling 2021

Referat fra den ordinære generalforsamling den 26. maj på Østre Skole i Thisted

1) Valg af dirigent og referent

Peter Olsen valgtes som dirigent; Elly Bloch som referent.

2) Valg af bestyrelsens beretning

Formanden berettede (i samarbejde med de fremmødte) om foreningens aktiviteter i det forløbne år siden sidste generalforsamling. I efteråret lykkedes det at høre om Hedens Hovedpersoner, mens foredraget Tøjet fortæller måtte aflyses grundet coronarestriktioner. I foråret har vi haft tre online foredrag i samarbejde med Slægtsforskerne i Vesthimmerland. Almindelige medlemsmøder har vi dog måtte undvære. Den landsdækkende forening Danske Slægtsforskere har ligeledes tilbudt online foredrag til de, som også var medlem hos dem. Der har ikke været møder i lokalforeningsrådet.

Som en sørgelig meddelelse kunne også berettes, at tidligere mangeårig kasserer Lars Winther-Ras­mussen, der trak sig fra bestyrelsen ved sidste års generalforsamling, er afgået ved døden, lige­som tidligere trofaste bestyrelsesmedlem og garant for god forplejning ved medlems- og bestyr­elses­møder Herdis Hedegaard Kristensen gik bort sidste år.

Beretningen blev godkendt.

2) Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse

Lars V. Iversen fremlagde revideret regnskab, der viste et overskud på godt 6.000 kr., hvilket blev godkendt.

4) Behandling af indkomne forslag

Ingen forslag er kommet bestyrelsen i hænde, hvorfor punktet bortfaldt.

5) Fremlæggelse af budget og bestyrelsens forslag til kontingentet for efterfølgende år

Kassereren fremlagde et budget, der viste økonomi ved fortsat to foredrag pr. halvår, samt et forslag med tre foredrag pr. halvår. Da foreningens økonomi er god, vedtog generalforsamlingen, at vi det kom­mende år arbejder med tre foredrag pr. halvår, selvom et sådant budget formodes at ville give et underskud.

Der blev fra de fremmødte foreslået eventuelt at supplere fysiske foredrag med online foredrag (i samarbejde med foreningen i Vesthimmerland), så vi eventuelt får fire foredrag per halvår.

Kontingent for 2022 er uforandret; 100 kr. per medlem, dog 150 kr. for samlevende par.

6) Valg af medlemmer til bestyrelsen

Peter Olsen og Linda Schulz valgtes sidste år og er valgte for endnu ét år.

På valg var Lars V. Iversen og Elly Bloch samt Gunhild Olesen Møller, der som 1. suppleant var trådt ind i bestyrelsen som suppleant for Herdis. Alle tre (gen-)valgtes til bestyrelsen.

7) Valg af suppleanter til bestyrelsen

Ingen suppleanter blev valgt, men bestyrelsen blev bemyndiget at finde sådanne efterfølgende, hvis muligt og nødvendigt.

8) Valg af revisor og revisorsuppleant

Nuværende revisor Jan Krogh genvalgtes, og Erik Schulz valgtes som revisor suppleant.

9) Eventuelt.

Kagen var god - tak, Elly.